Creează un StoryBrand: Clarifică-ți mesajul astfel încât clienții să-l audă | Donald Miller
Creează un StoryBrand: Clarifică-ți mesajul astfel încât clienții să-l audă | Donald Miller

Creează un StoryBrand: Clarifică-ți mesajul astfel încât clienții să-l audă | Donald Miller

Creează un StoryBrand este o carte recomandată acelor persoane care vor să-și construiască propriul brand, copywriterilor, managerilor de brand, bloggerilor și tuturor acelor persoane care vor să-și facă cunoscută propria afacere, site sau chiar pagină de Social Media.

Fiind copywriter și blogger, m-am interesat mereu de tehnici pentru a-mi face cunoscut mesajul într-un mod clar și ușor de înțeles. Cartea Creează un StoryBrand a venit ca o completare a cunoștințelor dobândite de-a lungul timpului și a adus un plus. Ceea ce este important de reținut este că fiecare brand, firmă sau corporație are propriile principii și valori, care dacă nu sunt bine înțelese, nu se pot transmite nici angajaților și nici eventualilor clienți/cumpărători.

Dacă nu reușești să transmiți printr-o singură frază mesajul brandului tău, și să fie și la vedere, printre primele mesaje pe care le vede clientul, atunci nu vrei reuși să o faci nici prin pagini întregi la capitolul “Despre noi”.

Principiul de bază al unui mesaj

Principiul după care funcționează oamenii este acela al necesității de produse/servicii care să le asigure supraviețuirea și prosperitatea. Dacă mesajul tău nu se concentrează pe aceste două nevoi ale omului, atunci te vei îndepărta și vei consuma mult timp si energie pentru a te face înțeles. Sau până vei descoperi că ai un mesaj neclar.

Poți avea cel mai bun produs sau serviciu, însă dacă nu vei reuși să transmiți asta oamenilor, atunci nu vei avea un brand de succes.

Toate poveștile excepționale se referă la supraviețuire – fie fizică, emoțională, relațională sau spirituală. O poveste despre orice altceva nu va reuși să capteze publicul. Nimeni nu este interesat. Asta înseamnă că produsele și serviciile pe care le oferim sunt orice altceva, dar nu un ajutor acordat oamenilor pentru a supraviețui și a prospera, a fi acceptați și a descoperi iubirea, a obține o identitate la care aspiră sau a stabili legătura cu un trib care îi va apăra din punct de vedere fizic și social, atunci îți urez noroc să vinzi ceva, cuiva.

Creierul uman nu are capacitatea de a procesa foarte multe informații, știindu-se că de-a lungul zilei suntem bombardați cu milioane de date și informații. De aceea un mesaj simplu, bine concentrat, îl scutește pe acesta să proceseze foarte mult și să ardă multe calorii, ceea ce contravine principiului enunțat mai sus, acela de a supraviețui. Tot ce este foarte complicat contravine acestui principiu și creierul îl respinge.

Studiile arată că tot ce poate fi un potențial factor de risc pentru noi, îl determină pe acest organ important, creierul, să ne protejeze. Cel mai adesea ne trimite la culcare sau ne trimite “o boală” pentru a lua o pauză de la ceea ce reprezintă un stres pentru noi.

Secretul constă în claritate

Metoda simplă prin care putem transmite un mesaj clar, numită și SB7, este o schemă de care este recomandat să ținem cont atunci când formulăm un mesaj.

1. Un personaj – eroul este întotdeauna clientul, nu brandul tău. Brandul este ghidul care îl ajută pe erou să depășească o situație, o provocare.

2. Are o problemă – clienții au probleme interne și nu externe, așa cum au tendința firmele să le vândă soluții. Când armonia interioară este perturbată, eroul pornește în căutarea soluției care să-i readucă starea de armonie pe care a pierdut-o.

3. Ghidul – clienții nu caută un alt erou, pentru că atunci le-ar fi afectată integritatea și s-ar simți incapabili. Ei caută un ghid, o persoană care să le înțeleagă nevoile și să le ofere o soluție, să-i ajute să iasă învingători.

4. Planul – orice ghid bun îi va oferi eroului un plan după care să se ghideze, un plan care să-l ajute să obțină ceea ce are nevoie.

Oamenii caută o filosofie pe care să o poată întrupa sau o serie de pași pe care îi pot face pentru a-și rezolva problemele.

5. Acțiunea – clientul nu va acționa decât atunci când este provocat să acționeze, când i se dă un motiv pentru acțiunea sa.

6. Evitarea eșecului – deoarece toți acționăm după principiul primordial “Luptă sau fugi!”, cu toții ne dorim evitarea acestei situații, dorim să nu ajungem în stadiul în care să eșuăm, să evităm un sfârșit tragic.

7. Succesul – spune-le oamenilor cum le poate schimba viața soluția propusă de brandul tău, cum pot ajunge la succes și atunci îi vei convinge să aibă încredere în tine, să cumpere ceea ce le propui.

Toată lumea își dorește să fie condusă într-un anumit loc. Dacă nu le spunem oamenilor unde îi ducem, vor fi atrași de alt brand.

Creează un StoryBrand: Clarifică-ți mesajul

Dacă reușești să-ți clarifici mesajul și clienții tăi să-l înțeleagă, atunci brandul tău va deveni unul de succes. În cartea Creează un StoryBrand vei întâlni exemplele mai multor branduri care au reușit să le ofere clienților ceea ce aveau nevoie sau să le ofere acea stare de care au nevoie. Așa cum ziceam la început, clienții cumpără ceva pentru că au o problemă interioară, și nu una exterioară pe care se concentrează brandurile care nu au înțeles de ce au nevoie clienții lor sau potențialii clienți.

Oamenii nu vor uita niciodată starea pe care au simțit-o atunci când au consumat un produs sau un serviciu.

Explicarea celor 7 principii StoryBrand, pe larg, le veți afla citind această carte. În plus, la sfârșitul fiecărui principiu este dat un exercițiu prin care poți pune în aplicare ceea ce ai învățat și poți descoperi mesajul pe care trebuie să-l transmiți clienților tăi.

Creează un StoryBrand de Donald Miller este o carte care te va ajuta să-ți transformi afacerea, să valorifici munca pe care o depui și să aduci în centru clientul tău și nevoile lui. Vei învăța cum să transformi viața clienților tăi și cu siguranță aceștia vor duce mai departe mesajul tău.

Cumpără cartea

Leave a Reply

Drepturi de autor!
%d bloggers like this: