Cuprins
Proiectul Dusă cu cartea s-a născut în momentul în care mă aflam, visătoare, pe canapea. Eram cu o carte în mână și privirea în sus. Fetița mea mă privea zâmbitoare și m-a strigat:
“-Mami, unde ești? Ești dusă… departe.
– Da, sunt dusă cu cartea?.”
Acela a fost momentul AHA, în care am înțeles că pasiunea mea pentru citit și cărți trebuie să se concretizeze. Am început în 2019 cu pagina de Facebook Dusă cu cartea prin care postam citate celebre din cărțile citite sub imagini cu cărți. Mai târziu am început să fac mici rezumate pentru cărțile citite și m-am înscris în cât mai multe grupuri dedicate cărților pe platforma Facebook.
Nu-mi doream să devin un influencer neapărat, însă am observat că mulți urmăritori de-ai mei reacționau pozitiv la postările și recomandările mele. Pentru că activam într-un grup de Facebook prin comentarii și opinii, administratorul lui mi-a propus să-mi lase mie grupul, deoarece voia să se retragă din această activitate. Astfel a luat ființă și grupul de Facebook Dusă cu cartea pe care l-am luat de la 800 de membri și în prezent a ajuns la 1700. Și pagina mea este în creștere, așa că am motive de bucurie.
Marketing afiliat
Pentru că am simțit că nu este suficient, împreună cu soțul meu care își construise propriul site de fashion, am hotărât să facem site-ul Dusă cu cartea. Am cumpărat domeniul și ne-am pus pe treabă. Am intrat și într-un program de marketing afiliat și am început să promovez cărțile pe care le citeam. Au început să apară și cererile de colaborare și doi autori, care erau la început de drum, mi-au trimis cărți pentru recenzie. Am acceptat cu bucurie și am simțit apreciere atât din partea lor, cât și a celor care îmi urmăreau activitatea. Urmează pe viitor să fac și niște cursuri branding personal pentru a reuși să fac față cu brio tuturor provocărilor internautice.
Popularitate online
Pentru că blogging înseamnă și să influențezi online, o editură cunoscută mi-a propus să colaborăm. Mi-a trimis cărți pentru recenzie și urmează să ne promovăm reciproc. În prezent încerc să atrag și alte edituri care nu fac parte din marketingul afiliat și să le promovez prin cărțile pe care le citesc. Încerc de fiecare dată să aduc în fața cititorilor cărți actuale, dar și foarte multe cărți de dezvoltare personală. Pentru că fiecare este diferit, așa este și publicul meu cititor.
Odată cu participarea mea la Competiția SuperBlog am început să schimb imaginea blogului meu, tema și abordarea. Acest lucru s-a observat în notele pe care le-am primit și vizualizări. Știu că trebuie să-mi aduc urmăritorii de pe Facebook pe blog, însă cu timpul se va întâmpla și asta. Am învățat că lucrurile de calitate necesită timp și ca să dureze, trebuie să vii mereu cu ceva nou și să ai răbdare.
“Surprizele” au venit după ce mi-am văzut copiată o recenzie. Am fost foarte supărată, așa că am făcut un articol despre “bloggerul copiator” și articolul a fost foarte citit. Am pus și un plugin care să descurajeze copierea. Dacă tot vor să copieze, măcar să depună și ceva muncă?.
Branding Personal în România
Pentru că toți o știm pe Andreea Raicu de la televizor, dar și din mediul online, m-am gândit să facem o analiză a evoluției ei ca și brand personal.
Andreea Raicu Și-a început cariera în modelling și a câștigat locul 1 la finala națională „Elite Model Look” și premiul „Best Elegance” „Elite Model Look” organizată la Seul în anul 1996. A fost prezentator la Pro TV, însă s-a afirmat la Prima TV, și cu timpul a descoperit că își poate construi propriul brand, fără a mai fi asociată cu televiziunea. A fost redactor la revista Viva și Look pentru câțiva ani, a încercat și colaborări în modă atât cu Irina Schrotter dar și cu Stephan Pelger. Astfel influența ei în modă era în plină ascensiune.
În 2012 a scos o carte Mănâncă și arată bine! despre nutriție și o viață sănătoasă pe care publicul a primit-o foarte bine, iar în 2018 a publicat-o și pe cea de-a doua intitulată Descoperă-te care conține pe lângă principiile de nutriție, și sfaturi de exerciții yoga și recomandări pentru dezvoltarea personală. A continuat cu DVD-uri cu exerciții de Tae Bo dar și cu cele de modă și stil.
Andreea s-a implicat de-a lungul carierei sale în numeroase proiecte caritabile, fiind membru în consiliul director al Festivalului Brazilor de Crăciun susținut de Organizația Salvați Copiii.
În prezent brandul Andreea Raicu se bucură de notorietate și atât site-ul său, dar și linia de lenjerie 7 Senses by Andreea Raicu primește aprecieri din partea publicului căruia i se adresează. În plus este un beauty advisor apreciat în lumea online.
Andreea Raicu este exemplul de brand care a pornit de jos și a crescut încet dar sigur.
Top Influencers
Pentru a fi influențat de mediul online trebuie să găsești și acele personalități care se află pe aceeași lungime de undă cu tine, care își transmit principiile după care și tu te ghidezi. Topul următor este în funcție de preferințele mele și de modelele pe care le consider reprezentative pentru ceea ce vreau eu să fiu.
- Vishen Lakhiani – este un antreprenor și un speaker motivațional, fondator Mindvalley – o rețea de influenceri de mare calibru, și o persoană puternică, care îți transmite idei și valori pe care ar trebui să le adopți în orice stadiu al vieții tale. A plecat din Malaezia pentru a-și urma visul american, însă după ce și-a dat seama că ingineria IT nu este pentru el, s-a reprofilat pe yoga și dezvoltare personală. A avut urcușuri și coborâșuri de-a lungul timpului, însă a rămas același influencer respectat în lumea lui, iar cartea sa Codul unei minți extraordinare a ajuns locul 1 în topul Amazon. Momentan în România nu este foarte cunoscut, însă pentru mine constituie modelul demn de urmat și de la care poți afla informații prețioase.
- Marisa Peer – un alt influencer care mi-a deschis apetitul pentru psihologia comportamentală și pentru dezvoltarea personală. Am aflat de ea în timp ce îl urmăream pe Vishen Lakhiani, și Marisa făcând parte din brandul Mindvalley. Este un colaborator apreciat de publicul din întreaga lume și terapeut al Casei Regale a Marii Britanii, dar și terapeutul multor vedete internaționale. Mesajul este unul simplu: I am enough! Această filozofie cuprinde secretul mulțumirii de sine și atingerea succesului. Atât cărțile Marisei, cât cea a lui Vishen se află în recenziile mele.
- Richard Branson – sau Sir Richard Branson este un om de afaceri, investitor și filantrop din Marea Britanie. În anul 2011, Branson era al cincilea cel mai bogat om din Regatul Unit, cu o avere de aproximativ 4,2 miliarde dolari. Este fondatorul Virgin Group, care controlează peste 400 de companii. Un influencer pe care l-am găsit în topul Mindvalley și care este un model demn de urmat având în vedere că de la o idee a construit un imperiu.
- Dave Ramsey – după ce a suferit o pierdere financiară de 4 milioane de dolari, Dave Ramsey a hotărât să se întoarcă la o viață financiară normală și să-i ajute și pe ceilalți. Dave Ramsey este autorul bestseller-ului “Financial Peace” și a mai multor cărți din domeniul educației financiare, dar moderează și un show de televiziune prin care învață oamenii cum să scape de datorii. Și ideea lui este foarte simplă: Banilor trebuie “să le spui” unde să se ducă, în caz contrar îi vei cheltui și nu vei ști unde se duc.
- Steve Jobs – un antreprenor creativ, o personalitate de o intensitate mistuitoare și care a reușit, prin pasiunea sa pentru perfecțiune, să revoluționeze șase domenii de activitate: computerele personale, filmul de animație, muzica, telefoanele, tabletele computerizate și conținutul digital.
Specialist sau nu?
Chiar dacă nu am o experiență vastă pe nișa de influencer marketing, pot spune că nu poți ști ce este bine până nu faci ceva rău. În lipsa răului nu am ști că există binele. Trebuie să faci ceea ce consideri potrivit într-un moment în care ai în față o provocare. Cum fiecare carte are cititorii ei, așa și influencerii au urmăritorii lor. Vorba aceea “Gusturile nu se discută!” Chiar dacă faci/promovezi ceva penibil, prin reacția publicului care te vizionează, îți vei da seama că trebuie să schimbi ceva. Cred că trebuie să te informezi din mai multe surse, să analizezi o opțiune înainte de a cumpăra ceva. Lasă să treacă măcar o noapte înainte de a lua o decizie, și dacă a doua zi îți păstrezi aceeași idee, înseamnă că este decizia bună.
Opinion Maker
Consider că fiecare om poate deveni un formator de opinie mai complex sau nu. Dacă privim atât în politică cât și în afara ei, vor exista mereu persoane care să-și exprime opiniile și ceilalți să le urmeze principiile și valorile. Că sunt bune sau nu, timpul este cel care va dovedi valoarea lor.
Nu mă las influențată prea ușor când este vorba să cumpăr ceva, mă documentez și abia apoi cumpăr ceva. Punctul meu slab sunt cărțile și acolo se poate să mă las ușor influențată de comentariile cititorilor de pe site-urile care vând cărți, însă nu mi s-a întâmplat să cumpăr o carte lăudată și să nu-mi placă. Prefer să împrumut cărțile de care nu sunt sigură de conținutul lor și abia apoi să le cumpăr pentru a avea la îndemâna mereu informația prețioasă.
Influencer Marketing în România
Nu cunosc foarte mulți influenceri în România, pentru că este un domeniu total nou pentru mine, activez de foarte puțin timp în lumea online și mai am foarte multe de învățat. Nu-mi place însă când văd așa-zisele vedete care trăiesc cu 3 frunze de salată că fac reclamă la dulciuri, sau cele care spun că își îngrijesc pielea cu remedii naturiste de la bunica, însă ele își fac operații estetice sau injecții cu Botox. Femeile cumpără foarte multe cosmetice și chiar dacă “mirosim” orice situație dubioasă, când vine vorba de “leacuri miraculoase antiaging” ni se dezactivează prima funcție ?.
Pingback: Proba 24. Influencer Marketing și branding personal în România
Pingback: Ce ne facem dom le cu influencerii astia?
Pingback: Creează un StoryBrand - Dusă cu cartea 2022